De Nederlandse man is een ijdeltuit

De maatschappij door Ze.nl

Volgens het onderzoek zijn mannen 15 minuten in de badkamer te vinden. Dat is twee minuten langer dan vrouwen. En wat blijkt nog meer? Nederlandse mannen zijn de enigen in héél Europa die er langer over doen dan de vrouwen.

Wat doet de man nu voor de spiegel?
Uiteraard staat scheren op nummer 1. Want gladde kaken staan voor 'betrouwbaar', 'succesvol' en 'professioneel'. Daarna gebruiken sommige mannen aftershave. Dit lekkere geurtje heeft een antibacteriële werking op de pas geschoren huid. Hierna is het haar aan de beurt. Nou, dat is nog wel te doen binnen een kwartier.

Ijdeltuit
De man die een kwartier in de badkamer doorbrengt, wordt ook wel de metroseksuele man genoemd. Die man geeft aandacht aan zijn haar, kleding, gebruikt een aftershave en verzorgt zijn huid. Dankzij merken als Nivea is het mogelijk om meer tijd te besteden aan uiterlijke verzorging. 'Nivea for Men' heeft een bodylotion die er is om de mannenhuid soepel en verzorgd te houden. En... hopelijk krijgen we eindelijk de mannen in de Hunkemöller! Want naast al het pracht en praal aan lingerie is er nu ook een mannenlijn. Veel stelt het niet voor, maar voor mannen hoeft het ook niet te moeilijk. Het gaat om basic slips, in het zwart en wit. Kunnen ze misschien ook iets leuks voor ons meenemen?

Een echte ijdeltuit of niet, het mág nu gewoon. Na de reclames op tv met bodylotion voor mannen (echt, waar ligt het verschil?!) is het ijs gebroken. En wij vrouwen willen toch ook dat de man er verzorgd uitziet?