Lifestyle / De maatschappij
De maatschappij

Metro komt met iconische #MeToo cover

Reageer 0

Met hun cover van vanochtend haakt Metro in op het recentelijke #MeToo, waarmee slachtoffers kunnen aangeven dat ook zij te maken hebben gehad met seksueel misbruik. Dit initiatief kwam tot stand na de vele onthullingen rondom de seksuele vergrijpen van Hollywood-magnaat Harvey Weinstein. Het is voor het eerst dat het nieuwsblad haar logo aanpast om in te haken op een actualiteit. En dat is bijzonder goed gelukt.

Na #MeToo nu ook #ihave

Naast #MeToo kunnen daders nu ook schuld aan misbruik of seksuele intimidatie bekennen met de hashtag #Ihave. De tegenhanger van #MeToo werd gisteren in het leven geroepen door Stephen, die op Facebook het volgende schreef: “Dit is voor mannen die vrouwen in het verleden seksueel geïntimideerd hebben. Niet alleen vrouwen zouden moedig moeten zijn om hier voor uit te komen. Dit is de kans voor mannen om hun verantwoordelijkheid te nemen voor de onderdrukking van vrouwen”. 

Lees ook: #MeToo: Duizenden vrouwen delen hun ervaringen met seksueel geweld op social media

Niet alleen positieve reacties

Hierna volgden al snel meer mannen die zich geroepen voelden om hun daden te bekennen. Toch kon niet iedereen het initiatief waarderen en volgden er veel negatieve reacties. De mannen zouden de aandacht weer naar zich toe trekken, terwijl de discussie niet om hen draait. Ook #ihave heeft inmiddels weer een opvolger, namelijk #iwill, waarmee mannen kunnen aangeven hun gedrag te zullen verbeteren.

Lees ook: Seksschandaal Harvey Weinstein: deze bekende sterren zijn voor en tegen hem

Reageer 0

Reacties

Ze.nl reacties (0)
Schrijf als eerste een reactie:

Om te kunnen reageren moet je eerst

Annuleren
Gebruik een @ om iemand te noemen