5 tips om zomerse etentjes te overleven zonder aan te komen

Eten door Ze.nl
Hellup! Al die etentjes die eraan komen. Net nu je in de planning had om eens mét bikini lijf de zomer te vieren. Dat was niet de bedoeling. Echt no way dat je de etentjes afslaat! Herkenbaar? Zo overleef je de zomerse dinertjes.

Zit je eindelijk, na heel veel pijn en moeite, in een soort van bijna strak bikini-velletje, komen al die BBQ’s, cocktailparty’s diners, terrasmomenten waar bitterballen niet kunnen ontbreken en ga zo maar door. Damn, hoe doen anderen dat toch? Hoe houd je je lijf strak als je veel uiteten gaat? Hoe overleef je alle etentjes deze zomer zonder aan te komen?



1. Skip het brood
Beginnen met een mandje brood? Skip it. Zo zonde om je hongergevoel en calorieën op te offeren voor een mandje brood! Bewaar het voor dingen die het écht waard zijn. Maar mocht je het dan per se broodnodig vinden, vraag dan even of ze bruin brood, of beter nog: spelt of volkoren hebben. Wissel ook de boter even in voor een goede olijfolie en wat zeezout.

2. Houd het bij 1 a 2 gangen
Voorkom dat je na het diner meteen weer spijt hebt van je vreetdaden. Kies maximaal twee gangen en bij voorkeur voor en hoofd. Toetjes zijn voor vetkleppen. Als je het niet kunt laten, pik dan een (één) hapje mee van de zwakkelingen die het niet kunnen weerstaan.



3. Drink water!
Vermijd suikers uit frisdrank. Kraanwater is prima. Tegenwoordig kun je dit gewoon gratis bij de maaltijd bestellen. Dat scheelt ook nog eens doekoes. Les ook de dorst niet met alcohol. Een biertje of wijntje bij het eten is heel begrijpelijk, maar houd het dan bij één en les de dorst met (je voelt hem al aankomen) water.

4. Eet rustig
Neem muizenhapjes. Dan eet je een stuk rustiger. Het lichaam kan het eten dan beter verwerken waardoor het verzadigde gevoel sneller aantreedt. Lukt het maar niet om muizenhapjes te nemen en schep je de lepel of vork toch te vol? Vraag dan om een gebaksvorkje of theelepeltje om van te eten.

5. Pak de fiets
Ga als het even kan met de benewagen of met de fiets. Door na het eten een vorm van een low intensity workout erin te gooien zakt het eten sneller en krijgt de spijsvertering een extra boost. Daarnaast is het sowieso beter om de auto te laten staan voor je figuur, voor het milieu en ook als je van de alcohol wilt nippen.

Kijk voor de overige 5 tips op Shopgids.nl.

Welke tip ontbreekt er volgens jou nog?