Lifestyle / Sport & gezondheid
Sport & gezondheid

Sporten die wél leuk zijn

Vooruit met de geit. Van jouw spiegelbeeld moet je sporten, dus dan moet het er maar eens van komen. Met lood in je sportschoenen zoek je uit welke sport het gaat worden. Er moet toch een manier zijn om sporten leuk te maken?
 
Onlangs is gebleken dat sporten het beste medicijn is tegen de meeste kwaaltjes waar we dagelijks over klagen: vermoeidheid, rugpijn, hoofdpijn, dat soort dingen. En dan word je er ook nog eens een lekkerder wijf van en vergroot het de kans dat je het leven langer volhoudt. Waarom doen we het dan eigenlijk niet wat vaker? OMDAT SPORTEN STOM IS! Tenzij je sporten vindt die wél leuk zijn. Laat ons je helpen, want deze sporten vinden wij awesome. Echt, ze bestaan!
 
 
Ballet
Het is goed voor je evenwicht en om tijdens je balletpasjes in evenwicht te blijven, span je ongeveer alle spieren aan die je lichaam telt. Ook spieren waar je het bestaan niet eens van wist, maar dat merk je de volgende dag wel. Van ballet krijg je slanke, lange spieren in plaats van korte, compacte. Dat staat een stuk vrouwelijker. Maar voordat je jezelf in zo’n strak pakkie hijst zou je het liefst al drie marathons gelopen hebben, zodat dat pakkie ook nog een beetje flatteus staat. Dus wat beter is voor het zelfvertrouwen: ballet kun je ook in je trainingspakje uitvoeren. Voor de buis. Tijdens GTST. Check de Nike Train App - nee dit is geen reclame, maar gewoon heel handig - en daar staat onder de ‘get focused’-workout ook een workout met ballet. En die heet: Barre Strength van Alex Hipwell. Je hebt hem na 25 minuten alweer achter de rug (precies een afleveringetje van GTST) en je verbrandt er 100 calorieën mee. 

Boksen
Met een potje sparren kun je al je agressie kwijt, je verbrandt meer calorieën dan met welke sport dan ook en je hoeft er geen bijzonder talent voor te bezitten. Als je ooit eens wordt opgewacht in een donker steegje, dan timmer je diegene zo op z’n waffeltje.
 
Yoga 
Balans is alles. Evenwicht in je leven brengt heel veel rust. Yoga geeft die rust. Je wordt er zen, flexibel en slank van. Net zoals bij ballet krijg je van yoga lange, slanke spieren die ook nog eens heel sterk zijn. Yoga is goed voor je gezondheid, geest en lijf.
 
 
Skaten
Skaten is leuk en je verbrandt er een potje vet mee waar je U tegen zegt. Je legt veel meer kilometers af dan met hardlopen en het staat heel stoer. In Utrecht heb je elk jaar van mei tot en met september de Skateparade. Elke vrijdagavond skate je met allemaal mede-Utrechters door de stad, zolang het weer het toelaat. Dat is 1) een goede stok achter de deur, 2) je leert de mooiste stad van Nederland een beetje beter kennen, 3) je leert leuke mensen kennen, 4) je kun skaten op plekken waar je normaal gesproken alleen maar met de auto komt (zo rol je bijvoorbeeld over een 80-weg), 5) je wordt door knappe politiemannen geëscorteerd (voor degenen die altijd al eens door de politie geëscorteerd wilden worden), 6) je kunt het met vrienden doen én 7) je wordt opgezweept door lekkere muziek. Genoeg redenen dus.
 
Zwemmen
Baantjes trekken voelt misschien wat opoe-achtig aan, maar het is toch heerlijk om al je spieren te trainen in een warm bad? Met zwemmen gebruik je vrijwel altijd al je spieren.
 
Paardrijden
Het kost wat knaken, maar paardrijden op het strand is echt het allerleukste dat er bestaat. Zo’n gevoel van vrijheid heb je nog nooit gehad. Van paardrijden krijg je heerlijke billen en het vormt je bovenbenen naar de mooie versie van stevigheid. Beeld je in: jij met je wapperende manen op zo’n gespierde hengst… toch jammer van zo’n verplicht helmpje.

Welke sport lijkt jou wel wat?