Say What?! HappyFlops van Bas Smit onder vuur: “Voor €3 op Temu had ik beter gezeten!”

Media door Janine

Als Bas Smit iets aanprijst op Instagram, rennen zijn volgers massaal naar de webshop. En wanneer ook Quinty Trustfull op je scherm verschijnt met een "je móét deze hebben!"-energie, is het moeilijk om níét te klikken. Maar dit keer? Oei. De slippers die Bas Smit en Quinty met volle overgave promoten, HappyFlops, blijken in werkelijkheid allesbehalve happy te maken.

Zacht aan je voeten of zacht je portemonnee uitgetrokken?

Wat klinkt als het ultieme zomer-item ("zoooo comfy", aldus de Insta-ads), blijkt in werkelijkheid een dure tegenvaller. Volgens De Telegraaf regent het klachten over de slippers. Letterlijk. Van verkleuringen en pijnlijke kuiten tot klantenservice die net zo onvindbaar is als de waarheid in de advertenties. “Ik ben mooi geïnfluenced. Ze sloffen van m’n voeten en ik krijg er gewoon spierpijn van,” zegt een teleurgestelde Merel. Rene is nog directer: “Waardeloos rotproduct.” De slippers krompen volgens hem twee maten in een week tijd (!).

Scandinavian aestethic, made in... China

Wat nog pijnlijker is: het merk positioneert zich als een ‘Scandinavisch product’, met die clean vibe die je associeert met IKEA-kwaliteit. Maar de verpakking verklapt iets anders: een obscuur postbusnummer dat vaker wordt gebruikt door low-budget platforms zoals Temu en Shein. “Ik dacht: oh, Zweeds, dat is vast betrouwbaar. Maar ik had dus precies dezelfde slippers voor €3 op Temu kunnen bestellen,” zegt Johan, die zich flink bekocht voelt.

Lees hier ook: Bali-trip gone wrong?! Bas Smit belandt aan het infuus

Bas Smit blijft cashen

Bas Smit en Quinty nemen hun promo’s lekker op tijdens hun luxevakanties (met oceaanzicht, matching outfits en een cocktail in de hand). De slippers? Die liggen casual in beeld terwijl ze vertellen hoe geweldig ze lopen. Ondertussen worden hun volgers lekker warm gemaakt om €50 af te tikken voor wat in feite een dropship van €3 blijkt.

En nu het opvalt dat veel klanten klagen, komt er een nieuw riedeltje: “Je hebt misschien via de verkeerde site besteld.” Eh… sorry?! Is dat het nieuwe damage control?

Lees hier ook: Nicolette van Dam en Bas Smit trouwden in het kasteel van B&B Vol Liefde Albert

Achter de schermen? Niet zo fris

Volgens De Telegraaf staat er een zekere Santiago Loor Talavera als bestuurder van HappyFlops geregistreerd. En die naam is niet onbesproken: in 2019 werd hij in Zweden veroordeeld voor het indienen van valse verzekeringsclaims. Not exactly #influencergoals. Dus: wil je comfy slippers voor je stranddag? Skip die Instagram-link en check eerst even wat je voor €3 op Temu scoort. Je voeten en je bankrekening, zullen je dankbaar zijn.