Mama / Kinderen
Kinderen

Hé mama, weinig tijd om te sporten? Dit zijn de beste korte work-outs

Reageer 0

Het moederschap gaat niet altijd over rozen. Rondrennende kinderen, plassen met de deur open, snottebellen in je nieuwe jurkje en spinazie aan de muren. De hele dag achter je kinderen aanrennen vergt best wat energie. Wellicht houdt het je slank, maar eigenlijk zou je gewoon een betere work-out willen doen. Hoe dan? Je hebt al zo weinig tijd! De volgende work-outs zijn kort en geven je een lekkere energieboost.

work-out moeders

Lees ook: 4 natuurlijke manieren om minder lang ongesteld te zijn

Maak je eigen thuisgym 

De simpelste en snelste manier om tussen de bedrijven door een work-out te doen is om thuis je eigen gym te maken. Schaf een springtouw, skippybal, hoelahoep en/of kettlebell aan en je kunt je work-out beginnen. Twintig minuten per dag is vaak al genoeg om resultaat te krijgen. Na afloop van de work-out zul je je weer fit voelen. Genoeg energie dus om door de speeltuin achter je kroost aan te rennen.

Doe een 20 minuten HIIT work-out 

De HIIT work-out (High Intensity Interval Training) kun je heel makkelijk tijdens een slaapje van je kindje doen. Je wisselt intervallen van hoge intensiteit af met korte periodes van rust. Kies vier oefeningen uit, bijvoorbeeld squats, push-ups, lunges en squat jumps. Je doet 8 ronden van 20 seconden per ronde. Na elke ronde heb je 10 seconden rust en daarna ga je door naar de volgende oefening. Deze korte work-out zal je een snelle energieboost geven. 

Kracht- en flexibiliteit oefeningen door middel van Pilates 

Pilates is een geweldige manier om je lichaam leniger en krachtiger te krijgen. Tevens is het een goede manier om Pilates te trainen als je maar heel kort de tijd hebt. Ook hier is een 20 minuten work-out meer dan voldoende. Pilates is een fijne manier van bewegen, je hebt geen apparatuur nodig en je kunt het ook nog eens overal doen. De combinatie van oefeningen zorgt voor kracht en flexibiliteit. Heb je wat tijd extra? Ga dan voor het cardio-aspect 5 minuten touwtjespringen. 

via GIPHY

Lees ook: makkelijke ademhalingsoefeningen tegen stress

Reageer 0

Reacties

Ze.nl reacties (0)
Schrijf als eerste een reactie:

Om te kunnen reageren moet je eerst

Annuleren
Gebruik een @ om iemand te noemen