Beauty / Lichaam
Lichaam

Strak in je Vel Dankzij Hoepelen + Win Bodyhoop!

Strak in drie weken? Het kan! En het hoeft niet eens vervelend te zijn, mits je van hoepelen houdt. Hoepelen heeft namelijk een aantal fijne voordelen. Ten eerste kun je het gewoon thuis doen, voor de televisie. Ten tweede train je vooral je rompspieren, die bestaan uit je buikspieren, je rug- en bilspieren, je middenrif en je bekkenbodem. Hierdoor krijg je een plattere, gespierde buik en een smallere taille. Je verbrandt er bovendien 100 calorieën mee per 10 minuten. Hoezee!

Claartje probeerde de speciale Bodyhoop uit, die een soort bobbels aan de binnenkant heeft om je spieren nog meer te stimuleren. Vergis je niet: dit is geen kinderhoepel. Het ding weegt 1,6 kilo en is bijna anderhalve meter hoog. Let the training begin...

Bij Bodyhoop krijg je 9 weken lang wekelijks een nieuwe hoepeloefening toegestuurd, zodat je een beetje kunt variëren. Je gaat bovendien steeds zwaardere oefeningen doen, waarbij je bijvoorbeeld ook je bovenbenen traint door te squatten tijdens het hoepelen. Ook kun je je armspieren trainen met het rekbare lintelastiek dat je bij je hoepel krijgt. Let wel op dat je niet te zwaar begint. Het is verleidelijk om enthousiast van start te gaan, maar als je nooit hoepelt is zo’n zware hoepel een aardige aanslag op je lichaam. Begin met 2 tot 5 minuten per dag en bouw dat langzaam verder op.

Oefening 1 is het basis hoepelen, met je voeten op heupbreedte. Voor oefening 2 zet je je voeten dicht bij elkaar, zodat je meer met je bovenlichaam moet bewegen. Dit is even wennen, ik voel me een beetje als een worm die de limbo danst. Oefening 3 heeft te maken met tempowisselingen. Zodra je sneller gaat hoepelen voel je hoe je buikspieren zich nog meer aanspannen. Dit is mijn favoriete oefening!

Gedurende 1,5 week hoepel ik braaf elke dag 5 tot 10 minuten. Op sommige dagen hoepel ik zelfs ‘s ochtends en ‘s avonds - het is leuk! Geloof het of niet, maar ik denk zelfs dat ik al resultaat zie. Aan de zijkant van mijn buik zie ik heel voorzichtig een lijntje ontstaan door het trainen van mijn buikspieren. Dat motiveert, dus ik ga vanaf de tweede week opbouwen naar een kwartier of 20 minuten per dag. Meer dan dat is niet nodig om resultaat te krijgen. Vergelijk het met hardlopen: als je vier uur per dag gaat hardlopen verbetert je conditie niet beter dan wanneer je dat een half uur per dag doet - je hebt alleen maar extra kans op blessures.


Deze winactie is inmiddels afgelopen. De winnaars hebben bericht ontvangen per mail.