Lifestyle / Sport & gezondheid
Sport & gezondheid

ZZZZZZZ...

Reageer 0

...dat slaapgebrek al voorkomt bij meiden vanaf twaalf jaar oud. Schaapjes tellen helpt niet. Omdat ook ik wel een extra schoonheidsslaapje op z'n tijd kan en wil gebruiken; hier vijf tips om lekker te gaan slapen en uitgerust wakker te worden:

1. Ga bij jezelf na: ben ik een ochtendmens of een avondmens? Wanneer is mijn energieniveau het hoogst? Dames die vroege vogeltjes zijn, kunnen het beste 's avonds niet te veel tijd aan studie of werk besteden. Ga wat eerder slapen en sta dan ook wat eerder op. Nachtbraaksters kunnen beter 's ochtends iets rustiger aan doen en 's avonds knallen.

2. Wanneer je toch 's avonds voor het slapen graag nog wat werk wilt doen, zorg er dan voor dat je minstens een half uur voordat je wilt gaan slapen ophoudt met werken. Ga in dat half uur nog een lekker boek lezen of  televisie kijken: je ontspant dan en komt makkelijker in slaap.

3. Van nature werkt lavendel erg rustgevend. Neem voor het slapen gaan een lekkere douche of een warm bad met lavendelolie. Stap daarna warm en rozig je bed in: slapen maar!

4. Eet voordat je gaat slapen niet een zware maaltijd! Met een volle maag je bed instappen is  slecht voor je spijsvertering. Ideaal gezien moet je ervoor zorgen dat je maximaal twee uur voordat je gaat slapen eet. Met een lege maag gaan slapen is trouwens ook niet goed: knorrend schaapjes gaan tellen wekt eerder honger op...

5. Ten slotte: zorg dat je een vast ritme opbouwt! Ook wij hebben gemiddeld acht uur slaap nodig. Een regelmatig slaappatroon zorgt ervoor dat je je gezonder, energieker en meer uitgerust voelt.

Welterusten!

Geschreven door Eline

Reageer 0

Reacties

Ze.nl reacties (0)
Schrijf als eerste een reactie:

Om te kunnen reageren moet je eerst

Annuleren
Gebruik een @ om iemand te noemen