Beauty / Lichaam
Lichaam

Hoera: NIVEA is honderd jaar!

NIVEA bestaat dit jaar precies honderd jaar. Om dat te vieren had het merk ongeveer tachtig journalisten uitgenodigd voor haar verjaardagsfeestje, dat plaatsvond op een boot... Ship ahoy! Ongeveer drie uur was er in onze agenda?s gereserveerd voor de vaartocht, maar het programma was ons nog onduidelijk - waarom moesten we van tevoren onze schoenmaat doorgeven?

Aangekomen bij de Supperclub, die op ons lag te wachten in Amsterdam, waren we meteen benieuwd naar het verloop van de dag. Barmannen, verkleed als rasechte zeelieden, boden ons een drankje aan en cupcakemeisjes, verkleed als, uhm... jawel: cupcakes, vermorzelden onze goede voornemens door ons een cakeje aan te bieden. Op deze dag mocht het, want het honderdjarig jubileum van ?s werelds bekendste huidverzorgingsmerk kan natuurlijk niet zomaar voorbij gaan.



 
 


De cruise begon met een presentatie over de eeuw die NIVEA tot nu toe heeft doorgemaakt. De alleroudste advertenties kwamen voorbij en daarnaast werd toegelicht hoe de welbekende NIVEA-crème ontwikkeld is en hoe deze zich verder heeft ontwikkeld, ontzettend leuk om te zien! Daarnaast werd de ?nieuwe koers die NIVEA gaat varen? (hoe toepasselijk) belicht. Nu het merk haar honderdste verjaardag viert is het tijd voor een nieuwe campagne onder de noemer ?100 Years Skincare for Life?. Met deze focus gaat NIVEA terug naar waar het honderd jaar geleden allemaal mee begon en waar het merk goed in is: huidverzorging. Het welbekende blauwe NIVEA-blikje wordt vanaf juni in zeven limited edition-varianten op de markt gebracht, en per verkocht blik doneert NIVEA tien cent aan Plan International.

De nieuwe, wereldwijde campagne staat geheel onder de noemer 'Jouw huid, onze zorg, al 100 jaar' en in deze campagne staat centraal dat skin-to-skin-contact ontzettend belangrijk is. Tijdens een presentatie bleek zelfs dat uit onderzoek is gebleken dat mensen hier gelukkiger van worden! NIVEA wilde iemand met een prachtige huid als gezicht van deze nieuwe koers en dat werd niemand minder dan zangeres Rihanna! Haar lied California King Bed is gekozen als lied voor onder de NIVEA-commercials en ik moet zeggen: het lied en de beelden passen perfect bij elkaar. Mooi gedaan!


Maar het leukste moest toen nog komen... NIVEA is ook sponsor van Riri?s wereldwijde concerttour. Voel je ?m al aankomen? ?Graag willen we jullie uitnodigen om samen met ons ook een glas te heffen tijdens het concert van Rihanna, op 9 november in het Gelredome in Arnhem!? Jawel, we zijn uitgenodigd voor haar concert! Supergaaf. Tegen die tijd kun je dus een uitgebreid verslag van de ongetwijfeld superleuke avond verwachten! We hebben er al megaveel zin in.

Maar met deze aankondiging was de cruise uiteraard nog niet afgelopen. NIVEA is en blijft een huidverzorgingsmerk, en dus kregen we na de presentaties de gelegenheid om onze gezichtshuid laten analyseren en allerlei make-upjes en crèmepjes uit te proberen. We werden opgemaakt door één van NIVEA's make-up artists, en don't we look pretty?

  


Maar waarom moesten we nou onze schoenmaat doorgeven...? Nou, dat werd ons tegen het einde van de middag méér dan duidelijk. Onder leiding van Lifestyle Coach Sarah Maxwell mochten we onze splinternieuwe Reebok Easytone-sportschoenen aantrekken (dus dáár was onze maat voor nodig!) en klaar gaan staan voor een heuse workout. Op vrolijke muziek liet Sarah ons zien dat er niet veel nodig is om je lichaam in shape te houden: het kan heel simpel met vrolijke danspassen en heupbewegingen - en dat komt ook je huid ten goede! Inspannend was het zeker: we waren ka-pot na afloop.


Na een borrel en de nodige hapjes (ons avondeten bestond deze dag uit sushi, mini-wraps en oesters), was het tijd om de boot te verlaten en weer voet op vaste grond te zetten. En natuurlijk wachtte er bij de uitgang een goedgevulde goodiebag op ons, met daarin een paar fijne NIVEA-crèmepjes, deodorant en de nieuwste cd van Rihanna! Kunnen wij ons alvast voorbereiden op het concert...

Maar om jullie niet alleen maar jaloersmakende dingen te vertellen, wil ik jullie nog een paar leuke weetjes meegeven die we, gedurende de middag, hebben opgestoken. Want wist je bijvoorbeeld dat...

  • ...NIVEA van het Latijnse woord nix/nivis komt, wat ?witte sneeuw? betekent?
  • ...?witte sneeuw? doelt op de sneeuwwitte kleur van de crème?
  • ...als je álle NIVEA-blikjes die tot nu toe zijn verkocht op een grote stapel zet, je al bijna bij de maan bent?
  • ...als de verkoop gelijk blijft zoals nu, de theoretische ?maanlanding? van NIVEA gepland staat voor 2020?
  • ...het schoonheidsideaal in Azië vroeger bestond uit een gladde, blanke huid?
  • ...NIVEA speciaal daarvoor een speciale ?white paste? heeft ontwikkeld in de jaren ?30? Dit was een crème die de huid blanker maakte.
  • ...er inmiddels meer dan vijfhonderd verschillende NIVEA-producten zijn?
  • ...er ieder jaar meer dan veertig miljard NIVEA-producten worden verkocht?
  • ...het blauwe blikje NIVEA-crème de eerste crème was die in 1983 de ruimte inging, aan boord van een Space Shuttle? 
     

 


Gebruik jij vaak NIVEA? Wat vind jij van de nieuwe campagne, met Rihanna in de hoofdrol?