Help Fight Cancer aan 100.000 views!

De maatschappij door Madelon

Wereld Kankerdag is in het leven geroepen om mensen bewust te maken van de impact die kanker kan hebben op een mensenleven. Fight Cancer is hier al jaren mee bezig en heeft speciaal voor Wereld Kankerdag een prachtige commercial opgenomen. Verschillende partijen hebben hieraan belangeloos meegewerkt en nu heeft de organisatie een deal gesloten met SBS. Wanneer het filmpje 100.000 keer bekeken wordt, krijgt Fight Cancer volgende week gratis zendtijd op SBS en zal de commercial de gehele week uitgezonden worden. Een geweldige actie, toch?

De commercial illustreert op een subtiele, maar duidelijke manier hoeveel impact kanker op een leven kan hebben. Alles kan binnen een split second veranderen: ineens staan al je eerder gemaakte plannen op de helling. Het ene moment ben je nog bezig met plannen maken voor een nieuw huis of een volgende vakantie, en het volgende moment valt dat allemaal stil omdat je kanker hebt. De 'one minute movie', geregisseerd door Lennart Verstegen, eindigt met de woorden 'Love life'. Een prachtige boodschap, die iedereen zou moeten bereiken.




Fight Cancer wil niets liever dan deze film als commercial op tv vertonen, om zo een miljoenenpubliek te kunnen bereiken. Helaas is zendtijd erg duur. Daarom werd een collecte in de vorm van waardering en betrokkenheid bedacht. Door het filmpje te bekijken, laat je zien dat je betrokken bent bij het werk van Fight Cancer en hiermee zorg je er mede voor dat de commercial volgende week op tv kan komen.

Daarnaast hoopt Fight Cancer potentiële donateurs te inspireren en willen ze hen aansporen om ook hun sociale netwerk in te zetten. Als de commercial binnen no time verspreid wordt over social media als Twitter en Facebook, zijn die 100.000 views natuurlijk een peulenschil. 

Kortom: help Fight Cancer aan die 100.000 views en gebruik een minuutje van je tijd om de commercial even te bekijken en, als het even kan, te verspreiden over je social network. Kleine moeite, toch? Kijk voor meer informatie over dit filmpje én de organisatie Fight Cancer op de website.