Lifestyle / Sport & gezondheid
Sport & gezondheid

Workouts om je strakke buik terug te krijgen

Reageer 0
De zomer mag dan voorbij zijn, je lichaam moet in shape blijven! Waar je in het begin van de zomer nog een strak buikje had, is hier nu nog weinig van over sinds die all inclusive naar Salou. Tijd om die buik weer strak te krijgen!
 
Je broeken zitten wat strakker en je voelt je opgezwollen. Ach ja, dat hoort nou eenmaal bij de jaarlijkse after summer-dip. Met gezond en gevarieerd eten kom je al een heel eind, maar wij geven je wat workouts zodat je je binnen no time weer lekker fit voelt. Ja, je moet er wel even voor zweten, maar dan heb je ook wat. Deze workouts kun je trouwens gewoon in je woonkamer doen! Muziekje op, handdoekje erbij en je kunt zelfs de televisie aan laten staan.
 
Wall slide
Als je een strakke buik wilt, moet je alle bovenste, onderste en alle andere buikspieren trainen. Dat doe je bijvoorbeeld bij deze oefening, waarbij je tegen de muur gaat staan en je handen en armen in een ‘high-five positie’ brengt. Je ellebogen zijn 90 graden gebogen en je bovenarmen op schouderhoogte. Zorg dat je ellebogen, polsen en handen de muur blijven raken. Knijp je schouderbladen samen en schuif je ellebogen naar beneden richting je zij. Daarna schuif je je armen weer terug omhoog en dit herhaal je.
 
Wall Slide

Planking
Begin in een push-up positie en hou je lichaam goed recht. Dan breng je je rechtervoet naar voren en deze zet net niet neer naast je rechterhand (in ieder geval zo dicht mogelijk). Ga dan terug naar de startpositie en herhaal met je linkervoet!
 
Cross-behind lunge
Mocht je nog een paar gewichtjes ergens onder het stof kunnen vinden, dan kun je deze oefening daarmee doen. Houd de gewichten vast en laat je armen hangen, met je handpalmen naar elkaar toe. Stap nu naar voren en tegelijkertijd opzij met één been, zodat deze eindigt voor je andere voet. Je maakt dus eigenlijk een soort buiging. Verlaag je lichaam totdat je voorste knie gebogen is tot minstens 90 graden. Ga terug naar de beginpositie en herhaal dan de oefening met je andere been.
 
Cross-behind lunge

Superman
Deze oefening is heel erg goed voor een sterke rug en buik. Kniel neer op je handen en voeten en leg je handen ter breedte van je schouders op de grond. Til je tegenovergestelde arm en been op zonder een zijwaartste beweging te maken. Strek je arm en been zo ver mogelijk uit, zodat je net een zittende superman lijkt. Vergeet niet om links en rechts af te wisselen! 

Crunch Twist
Ga op je rug liggen, maar til je hoofd en schouders van de vloer. Leg je handen op je achterhoofd ter ondersteuning. Leg je kin niet op je borst maar hou je hoofd omhoog. Buig dan je knieën 90 graden en til ze zo'n vijf centimeter boven de grond. Beweeg dan je rechter elleboog naar je linkerknie en ga weer terug naar de startpositie en wissel van kant. Zorg dat je schouders de grond tussendoor niet raken en blijf je buikspieren aanspannen!


Crunch Twist

Pulse up
Ga op je rug liggen met je armen plat op de grond. Gooi nu je benen de lucht in zodat je een rechte hoek vormt. Span je buik-en bilspieren goed aan en til je heupen nog een paar centimeter op. Laat je heupen dan weer zakken en...herhaal!
 
Dagelijkse buiktraining
Weet je niet zeker of je het wel goed doet of kun je wel wat hulp gebruiken? Er is namelijk ook een applicatie genaamd Dagelijkse Buiktraining. Je kunt deze gratis downloaden en de app bevat video’s waar professionele trainers de oefeningen demonstreren. Daarnaast zit er ook een timer bij, ideaal toch? 
 

Buitenlucht
Je hoeft natuurlijk niet alles maar binnen te doen. Je kunt ook lekker naar buiten gaan en een rondje skeeleren, een boswandeling maken of een rondje hardlopen! Hier verbrand je tenslotte ook vet mee. Des te eerder je hardverdiende buikspieren te zien zijn!
 
Voeding
Als je er echt helemaal voor gaat en een dikke sixpack wilt hebben voor de zomer van 2014, zul je ook op je voeding moeten letten. De spieren op je buik zijn namelijk pas zichtbaar als je weinig tot geen vet meer op je buik hebt. 

Wat doe jij om je buik (weer) strak te krijgen?
 
Beeld: en Weheartit
Reageer 0

Reacties

Ze.nl reacties (0)
Er zijn 6 reacties

Om te kunnen reageren moet je eerst

  • strakke buik

    Ik vind het erg lastig om af te blijven van lekker eten.
    Sporten gaat harstikke goed en is leuk.

    Maar ik moet minder eten, om mn strakke buik of platte buik terug te krijgen

    http://www.datdieet.nl/strakke-buikspieren/

  • Didi

    Inderdaad het niet snoepen is het lastigste. Waarom is alles nou zo lekker? En bedoel minderen in koolhydraten betekend geen brood, rijst of pasta. Ik ben toch geen konijn

  • Riki

    Een platte buik is 90% voeding en 10% work out. Probleem bij mij is dat zodra ik dus ga "opletten" mijn borsten, billen verdwijnen als sneeuw voor de zon :( ( buik ook dat dan weer wel) Ik zit dus nog steeds in dubio.. Borsten, billen en n buikje of geen buikje maar dan ook geen vrouwelijke vormen meer.. Tja t leven is hard ;)

  • Amela

    Ik heb de App gedownload en ziet er handig uit! Ga er zeker gebruik van maken en nu inderdaad ook nog proberen niet zoveel te snoepen haha. Erg lastig!

  • Dishere

    Sporten geen probleem, niet snoepen is lastig!

  • ShirleyA

    super handig voor de aankomende 'feest' maanden weer ;)

Annuleren
Gebruik een @ om iemand te noemen