Lifestyle / Eten
Eten

Zoete loempia?s met Nutella

Nutella? What? Where? Nou, in deze semi-gezonde loempia’s. Ongeveer alles aan deze loempia’s is namelijk gezond, behalve de Nutella dan. Maar hé, ze zijn niet helemaal ongezond, maar wel vet lekker en dat is ook belangrijk.

Oké, dit recept van Foodness.nl is niet helemaal gezond. Want nee, er is nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat Nutella gezond is. Wat wij heel raar vinden overigens. Geluk is toch ook gezond? Alle andere ingrediënten zijn wel gezond, wat de boel weer lekker compenseert. Al met al een goede snack om je zoete cravings te stillen.


Dit heb je nodig:
- 1 Mango
- 6-10 rijstvellen
- 250 gram glasnoedels
- 6-10 lepels Nutella
- 75 gram gepelde pistachenoten

Dit moet je doen:
1. Kook de glasnoedels gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet goed af en laat staan.

2. Snijd de mango in zo klein mogelijke blokjes.

3. Hak de pistachenoten fijn.

4. Verwarm de Nutella een paar seconden in de magnetron of zet de pot in een kom met heet water, zodat het lekker vloeibaar wordt.

5. Week de vellen rijstpapier in een grote kom met water. Na een minuut of 2-3 zijn ze helemaal zacht geworden.  

6. Leg een vel rijstpapier op een snijplank of theedoek op het aanrecht en leg er een strookje mangostukjes op. Daarnaast komt een strookje met pistachekruim. Verdeel 1/6 van de glasnoedels (of 1/10 - als je 10 loempia’s maakt) over de mango. Zorg dat alles in een strakke verticale baan ligt, zodat je zometeen mooi kunt rollen. Maak de vulling af met een eetlepel Nutella die je over de noedels sprenkelt.

7. Vouw de zijkanten van het ronde vel rijstpapier naar binnen. Rol nu de loempia op, van je af. Het rijstpapier is fragiel, dus wees voorzichtig. Probeer de vulling samen te drukken, zodat er niet teveel lucht in de loempia komt te zitten. Het rijstpapier plakt vanzelf aan elkaar.

8. Herhaal bij de andere 5 (of 9) loempia’s.

9. Besprenkel ze voor het serveren met nog een klein beetje vloeibare Nutella en wat extra pistachekruim.

Eet smakelijk!