Lifestyle / Sport & gezondheid
Sport & gezondheid

Zo krijg je mooie elegante benen!

We weten dat de tijd van rokjes en jurkjes voorbij is, maar als je alvast aan je bikini body wilt werken, ben je hier aan het goede adres! Met de volgende workouts train jij je benen slank. Zo ben je helemaal klaar voor de zomer!
 
Ben jij die flubbertjes en flabbertjes op je benen zat en zou je het niet erg vinden om ook je zadeltassen weg te werken? Dan moet je vooral even blijven hangen, want wij zetten de meest effectieve workouts voor slanke benen op een rijtje. En het handige is dat je ze gewoon lekker thuis kunt doen. Bijvoorbeeld in de woonkamer, terwijl je favoriete serie op de televisie speelt. Dat is pas fijn sporten!

 

Lunges
Dé ultieme workout voor sterke, slanke benen? Een lunge! Ga rechtop staan met je voeten op schouderbreedte uit elkaar en zet vervolgens met je rechterbeen één stap vooruit. Buig je knie en laat je heup zakken totdat 'ie parallel loopt aan de grond. Probeer je knie niet te ver voorbij je teen te laten komen, dit kan voor ongemak zorgen. Houd deze houding minimaal tien seconden vast en kom daarna weer overeind. Herhaal de beweging met je andere been.
 

 

Squats
Squats zijn ideaal om je been- en bilspieren te trainen. Zet je voeten op schouderbreedte uit elkaar en span je buikspieren aan. Laat je vervolgens rustig in gehurkte houding zakken, waarbij je wederom je knieën niet te ver voorbij je tenen laat komen. Zak totdat je bovenbenen horizontaal en daarmee parallel aan de vloer zijn. Kom rustig weer omhoog en herhaal de oefening. Belangrijk is om uit te ademen als je omhoog komt, omdat je dan de grootste krachtinspanning levert.

 

Cirkels
Ga op je zij liggen met je benen op elkaar. Trek je onderste been op en strek je bovenste been. Span je buikspieren aan en maak met je bovenste been een cirkel. Deze kan zo groot of klein zijn als je zelf wilt. Verander halverwege de oefening van richting en herhaal daarna met je andere been. 

 

Wall sit
Deze oefening doet wonderen voor je benen, maar is niet voor watjes! Ga tegen een muur staan en laat je langzaam zakken totdat je in een soort zittende houding terechtkomt. Je knieën moeten niet voorbij je tenen komen, zo voorkom je overbelasting van je knieën. Houd de wall sit zo lang mogelijk vol voor een optimaal resultaat.

 

Wil je alle oefeningen een beetje moeilijker maken? Probeer dan eens te sporten met fitness loopbanden. Deze elastische banden kun je om je enkels of benen doen en bieden extra weerstand tijdens het sporten. Op die manier haal je het meeste uit je workout!
 

Waar je deze banden kunt vinden? Bijvoorbeeld in de Healthbox van deze maand! Naast de fitness loopbanden set zitten er nog meer goodies in die je door de donkere, koude maanden slepen. Je bestelt de Healthbox hier! Wil je specifiek deze box hebben? Mail dan naar info@healthbox.nl.
 
Ben jij al aan het trainen voor een bikini body?