Lifestyle / Media
Media

Krolse tijgers in reclames

Waar ik me ontzettend over kan verbazen, is hoe achterlijk vrouwen in reclames zich gedragen. Daarbij heb ik het met name over de cosmeticabranche, waar vrouwen niet meer 'normaal' hun lippen tuiten om hun nieuwste lipgloss te showen. In plaats daarvan voelen ze de behoefte hun gehele gezicht te vervormen alsof ze ieder moment tot een hoogtepunt gaan komen.

Er is één ding wat ik niet begrijp: waarom je ogen op stand 'zwoel' zetten en je mond wagenwijd open houden, als er eigenlijk gewoon een nieuwe crème op de markt gebracht wordt?
 
Een mooi voorbeeld zag ik vandaag in een tijdschrift:
 
 
De link met de shampoo is gelegd wanneer je naar haar volle bos (gephotoshopt) haar kijkt. Maar WAAROM die blik erbij? Alsof ze een krolse tijger is, lonkend naar...? Naar mensen die de shampoo moeten gaan kopen? Ik begrijp er helemaal niets van!
 
Wanneer het je eenmaal opvalt dat reclames volgepropt zitten met bovenstaande praktijken, is het bijna onmogelijk om je nog te focussen op de producten die worden aangeprezen. Inmiddels ben ik zelfs zo ver dat ik de producten uit dergelijke reclames onmiddellijk afschrijf. Voor je het weet ga ik ook uit mijn ogen kijken alsof ik voldaan uit een orgie kom wandelen.
 
Dat wil ik graag voorkomen.