Recensie: Verliefd op Ibiza (+WIN!)

Winacties door Faye
De winter is (helaas) nog in volle gang, des te meer reden om de zomerzon vast op te zoeken met de feel good movie Verliefd op Ibiza. Met acteurs als Jan Kooijman en Jim Bakkum heb je in ieder geval een fijn uitzicht!

Ibiza! Het ultieme partyeiland. De witste stranden, grootste clubs, beroemdste dj?s en de mooiste mensen.

Kevin is een jonge voetballer die onlangs een miljoenentransfer heeft gemaakt naar de club Barcelona. Hij weet zelf nauwelijks wat hem overkomt. Too young, too rich, too beautiful. Zijn vriendin Elza weet wel hoe Kevin zijn miljoenen uit moet geven en kijkt uit naar haar verjaardag waar Kevin haar dé belangrijke vraag zal gaan stellen. Kevins oma Karla ziet alles met lede ogen aan, en gelukkig is er de nuchtere event planner Lizzy die Kevin in laat zien wat echte liefde is.

De net gescheiden Jacky en haar buurvrouw Irma ? beiden veertigers ? landen op Ibiza. Jacky heeft er zin in: gelift en gebotoxt vertelt ze Irma dat ze niet kan wachten om een lekkere, jonge vent te scoren. Ze leeft! Irma denkt er het hare van. Zij wil een rustige vakantie met Dr. Zjivago op het strand. Totdat haar hart op hol slaat?

Voormalig rockster Lex heeft zijn drie dochters op Ibiza uitgenodigd voor zijn 55e verjaardag. Voor de drie halfzussen Zara (35), Lizzy (26) en Bibi (19) was hun vader vaak een grote afwezigheid. Maar Lex krijgt de kans zijn vaderrol te vervullen wanneer Zara?s man door Bibi verleid wordt.

De broers Dylan en Boyd hebben een droom: dj worden. Ze zijn naar het eiland gekomen om hun werk aan de beroemde dj Armin van Buuren te laten horen. Maar hoe bereik je de bekendste dj van de wereld? Hun beste vriend Lars helpt hen om hun held te ontmoeten, al hebben ze uiteindelijk meer aan een flinke dosis geluk en een speling van het lot.

Alle lijnen komen samen in de hippe club waar Armin van Buuren draait. Vindt Jacky de liefde bij een jonge lover, of bij haar jeugdliefde? Kiest Kevin voor een leven met de mooie golddigger Elza? En overleeft het huwelijk van Zara en Pim de escapades van Pim?

De makers bestempelen de film zelf als een ?echte feel good movie?. Dat is het dan ook zeker: het is een grappig verhaal, heeft goede (maar bovenal) léuke acteurs en is een typische romantische komedie. Het is een film waar je met de meiden naartoe gaat om een gezellig, lekker luchtig avondje te hebben. Leuke mannen, mooie kleding en taferelen waar je jezelf in kunt herkennen. Maar daar blijft het dan ook bij want interessante, diepgaande monologen en verhaallijnen blijven evenals de beloofde ?menselijke inzichten? uit.

Kim Feenstra zet -  tegen al m?n verwachtingen in -  een goed staaltje acteerwerk neer. Ze vertolkt de rol van de hysterische, extravagante Elza en doet dit hilarisch goed. Al mijn lof gaat uit naar Marly van der Velden, Simone Kleinsma en Jim Bakkum. Zij waren degenen die je echt meenamen naar Ibiza en je de sfeer, romantiek en hilarische portretten konden laten proeven alsof je het zelf al honderden keren hebt meegemaakt. De rest van de cast had daar, mijns inziens, meer moeite mee: voordat je ook echt een hap kon nemen was het alweer verdwenen. Typisch gevalletje 'net niet'!

De locaties waar gefilmd werd, zijn werkelijk prachtig en realistisch (logisch, want de film is dan ook op Ibiza zelf opgenomen), de feesten en vakantiesfeer zijn perfect neergezet. Maar de plaatsen waar de 'rode draad-gesprekken' van de film zich afspeelden waren te duidelijk (in negatieve zin van het woord) vooropgezet. Extra belichting of een duidelijk zichtbare filter verstoren dan het beeld van de realiteit. En dat is juist wat je wilt bij deze film: een kijk op een vakantie die zo van jezelf had kunnen zijn (we hebben ze allemaal weleens in minder of meerdere mate meegemaakt dus we weten het allemaal: op een katerdag ziet niemand er op z?n paasbest uit, ook jij niet Kim Feenstra!)

Al met al komt het erop neer dat het een grappige, luchtige film is. Welke zeker een bezoekje waard is als je in het bezit bent van een Pathé-maandpas of die je huurt voor een avondje bankhangen. Lachen doe je zeker, maar een echte must see vind ik het niet.

fout in embed: media provider niet ondersteund

Winnen
Ben jij de kou zat en wil je je in zomerse sferen wanen? Dat komt goed uit! Ze.nl mag namelijk een aantal Verliefd op Ibiza-pakketjes weggeven met 2 bioskaartjes voor de film plus een zilveren Ibiza braceletOm kans te maken op deze prijs dien je Ze.nl  te liken op FacebookMeer kans maken? Deel de actie op je eigen Facebook- en/of Twitter-account door op onderstaande icoontjes te klikken.

Klik vervolgens hieronder op de meedoenbutton! Simpel toch? De actie loopt tot en met 7 februari 2013.