25 dingen die helpdeskmedewerkers altijd zeggen

Vrije tijd door Marleen_S

Je laptop die het begeeft vlak voor je deadline, je telefoonabbo die torenhoog is door mysterieuze buitenlandse nummers of een kapot product in je postpakket. Hoogste tijd dus om de helpdesk te bellen. Argh!

 
Iedereen weet dat je niet zomaar dat 0900-nummer belt. Nee-hee, je moet echt in zak en as zitten, wil je 36 minuten in de wacht willen staan om daarna een klantenservicemedewerker aan de lijn te krijgen, die je van het kastje naar de muur stuurt. En terwijl je intussen deze stadia van de klantenservice doorloopt, kun je er donder op zeggen dat je de volgende dingen sowieso te horen krijgt.
 
Heeft u ‘m al aan- en uitgedaan?
Wat. Denk. Je. Zelf.
 
Zit de stekker er wel in, mevrouw?
Oké, de vorige keer zat-ie er inderdaad niet in, maar helemaal seniel ben ik nou ook weer niet.
 


 

Een momentje hoor, ik verbind u even door met een andere afdeling.
Prima, nog meer weggegooide minuten. 

Nou, u bent de eerste die erover klaagt.
Dus...? 

Ik denk dat u niet goed heeft geluisterd.
Luister jij eens vriend, ik heb misschien geen verstand van computers, maar met mijn gehoor is niks mis!

Heeft u het wel opgeslagen, mevrouw?
Nee, waarom denk je anders dat ik hier tranen met tuiten huil? Omdat jij me zo emotioneel maakt? 

Nee, het ligt natuurlijk niet aan de computer hè, maar aan de gebruiker.
Goed, gaan we elkaar nu beledigen?  

Ik weet het eigenlijk ook niet.
En dan bel je dus met de help(!)desk, hè... 

U had eigenlijk in eerste instantie helemaal niet op dat knopje moeten drukken.
Ja, Sherlock, daar ben ik nu ook achter, maar oude koeien uit de sloot halen gaat me nu niet helpen.
 
Mevrouw, u moet begrijpen dat…
Nou, ik begrijp er geen kut van, daarom bel ik ook jullie. Leg het me uit, onderwijs me, maar vooral: fix het alsjeblieft!



Knippert het aan- en uitknopje aan de zijkant?
Come on, ik weet heus wel of dat apparaat aan staat, hoor. *Drukt 'm gauw in*.
 
Nee, ik kan u niet doorverbinden met mijn baas, zo werkt dat niet.
Tenzij je een zelfstandig ondernemer bent, wat je niet bent, kun je me altijd doorverbinden. Geef desnoods zijn 06 en laat het maar aan mij over.
 
Oké, en welk error-nummer zien we op het scherm, mevrouw?
'We'? Hoezo 'we'?
 
Nee, ik zou precies hetzelfde voelen als ik u was.
Nou, waarschijnlijk niet, want het zou jou nooit overkomen. 

Tja, ik ben bang dat ik helemaal niks voor u kan doen.
Dus heb ik tien euro buiten mijn bundel voor niks verspild? 

Ja, sorry, maar ik maak de regels hier niet.
En wie dan wel? Dan ga ik daar wel een hartig woordje mee spreken? 

En u heeft geen back-up?
NEE, DIE HEB IK NIET. Moet je me daar nou nog eens pijnlijk aan herinneren? 

Ik heb dat probleem nou nooit.
Gefeliciteerd hoor! Super, nee, echt, ben zo blij voor je. Maar het gaat nu even om mij.

Nee, het is heel simpel. U drukt de functietoets tegelijkertijd in met uw verificatienummer, gaat daarna naar uw systeemvoorkeuren om de bug te verwijderen en dan reboot u het geheugen en dan voert u de code in die achter op uw router staat.
Dus...



Heb ik u zo voldoende geholpen?
Nee, aangezien ik morgen vast weer moet terugbellen. 

Daarvoor zult u toch echt even moeten langskomen.
In fucking Maastricht? Langskomen? En dan? 

Heeft u misschien interesse om deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek? Duurt maar een minuutje.
*Klik*… *pieeeeeeep*.
 
Ik zet u even in de wacht.
Nee-hee, ho, stop! 

Sorry, ik kan nu echt geen uitzondering maken.
Aha, het kan dus wel! Waarom niet bij mij, hè? Mag je me niet? Bevalt mijn stem je niet?

We begrijpen uw frustratie.
You wish. Ik zal je eens laten voelen wat frustratie is als ik je ooit tegenkom.

Wat krijg jij standaard te horen als je een helpdeskmedewerker aan de lijn hebt?