Fashion / Mode & trends
Mode & trends

Deze fases ga je altijd door als je online shopt

Online shoppen, wij houden ervan. Sterker nog, het houdt ook van ons! Tot de rekening op de mat valt. Oeps, die vijftig broeken waren toch geen goed idee. Herkenbaar? Dan komen de volgende situaties je vast ook bekend voor.

Soms verveel je je gewoon een beetje. Dan pak je je telefoon of laptop en ga je in online winkels ‘kijken.’ Voor je het weet, ben je bankroet. Deze fases doorloop je altijd als de koopwoede toeslaat. Well, that escalated quickly…
 
De-beste-dag-van-mijn-leven-fase
Dit wil ik, dat wil ik, o mijn God, dat heb ik nodig. 20% korting? Wat een mazzel! Wat ben ik toch blij dat ik op internet kan shoppen! 70%, 80%, 175%: overal korting. Hoera! Het is een zee van korting, wat zeg ik, een oceaan! Best.Day.Ever.


De-ik-wil-alles-hebben-fase
Plastic ballerina’s, ja, natuurlijk heb ik die nodig. Een corrigerende rugband kan ik ook goed gebruiken, dan ga ik hem elke dag dragen. Super. O en 85 nagellakkleurtjes, dat is pas nuttig! Wat? Een opvouwplankje voor je kleding, waarom heb ik dat nog niet?! Huppakee, alles die winkelwagen in. Pfoe, het is maar goed dat je vandaag op desuperallerbestesweetdealvandedag.nl keek. Anders had je het mooi gemist.


De-hoe-fucking-hoog-zijn-de-verzendkosten-fase
Waaaaaat?! Dertien euries verzendkosten?! Maar dat is meer dan dat mijn hele kledingopvouwplank kost. Wat een afzetters. Dat ding weegt net drie gram, dat kost echt niet zo veel om te verzenden, hoor. Eens kijken waar het vandaan komt. Made in Kirgizië. In watte? Nog nooit van gehoord; ze hebben daar vast nog een postduivensysteem.


De-waarom-zitten-er-185-dingen-in-mijn-winkelwagen-fase
Aangezien de rekening toch drie keer je maandsalaris is, even kijken wat er weg kan. Huh? 185 items? Dat kan echt niet, je zit net tien minuten op de site. Wat vreemd. O, nu snap je het, je bent vast gehackt! Ja, dat moet het zijn, want je hebt echt geen corrigerende Vijftig-tinten-grijs-string aangeklikt. Bij nader inzien: hij is wel erg leuk. Die laat je maar ff zitten.


De-alles-is-ineens-uitverkocht-fase
Je hebt de schade nog aardig weten te beperken (maar één keer je maandsalaris) en nu is het tijd om naar de ‘kassa’ te gaan. Alles is ingevuld en je klikt op het magische woord: bestellen. Spanning giert door je lijf. De site laadt zich en ineens… Error: bonsaiboom uitverkocht. Shit! Dat was net je favoriet. Oké, en door. Error: denim short Flower uitverkocht. Aargh! Sneller, sneller, sneller. Alle musthaves vliegen nog rapper uit je winkelmand dan een bliksemflits. Fuck. 


De-eindelijk-is-het-binnen-fase
Yes! Na dik anderhalve maand wachten (ooit gehoord van 'voor 22.00 uur besteld, morgen in huis'?) is het magische pakket er eindelijk. Of eigenlijk: pakketten. Oeps, toch best veel. Ach ja, het is niet zo dat je elke dag iets bestelt, hoogstens twee keer per week. En het is het waard! Al leef je nu wel tijdelijk op droog brood. Wie heeft er nu eten nodig als je een zipfixer, thermosokken en 25 inktcartridges hebt? Nu nog een printer.


De-ik-kan-wel-janken-fase
Waarom heb je al die zooi gekocht? Je hebt die portable sauna welgeteld één keer gebruikt voordat hij kapotging. Net als de rest van die goedkope troep. Dit doe je nooit, never, ever, nog een keer. Oeh, 70% korting op een radiografisch bestuurbare zakdoekendoos. Die mooie aanbieding kun je niet laten gaan! Oké, te veel internet voor vandaag.


Door welke fase ga jij altijd als je online winkelt?