TikTok-famous worden, hoe moet dat?

Beroemdheden door Mozhda

When I grow up, I wanna be famous. I wanna be a star, I wanna be in movies.” Misschien ken je dit nummer van the Pussycat Dolls nog wel. Gelukkig kun je op de dag van vandaag het heft in eigen handen nemen om fame te pakken. Je hoeft maar één keer viral te gaan met TikTok en je wordt wereldberoemd. Klinkt als een makkie. Ja, maar je moet werken aan veel volgers en views om TikTok-famous te worden en blijven. Hoe krijg je dat voor elkaar?

1. Elke dag posten

Elke dag TikTok-filmpjes posten is dé ultieme tip om echt volgers te krijgen. Volgens Prodos – een platform dat bedrijven helpt te groeien – is het bekend dat TikTok creators die 1 tot 3 filmpjes per dag posten, extra zichtbaarheid krijgen. Als je dus minder TikTok-filmpjes plaatst, houdt het algoritme geen rekening met je en krijg je minder views en volgers. Bovendien worden je volgers ongeïnteresseerd en raak je ze uiteindelijk kwijt. Het is dus héél belangrijk om actief te blijven!

2. Gebruik de juiste hashtags

Zet hashtags in de caption van je TikTok-filmpjes. Je kunt slechts 100 tekens gebruiken, dus je moet ze zorgvuldig kiezen. Het is altijd slim om de hashtags ‘#ForYou’, ‘#ForYouPage’ of ‘#FYP’ te gebruiken. Met deze drie hashtags maak je meer kans dat je filmpje op de “voor jou”-pagina van anderen verschijnt. Zo wordt je filmpje veel bekeken. De drie hashtags samen hebben meer dan 6000 miljard views! Nog een handige tip is dat je geen hashtags gebruikt die niet aansluiten op de inhoud van je TikTok-filmpje. TikTok kan je filmpjes namelijk verbergen. Ook is het belangrijk om trending hashtags te gebruiken. Hier vind je de huidige hashtags om up-to-date te blijven.

3. Like en reageer altijd op de comments onder de TikTok-filmpjes van jezelf en van anderen

Be active! Reageer op de reacties onder je eigen filmpjes. Op deze manier worden je filmpjes meer bekeken. Zelfs je oudere filmpjes kunnen views krijgen als je op de reacties onder die filmpjes reageert. Verder krijg je nieuwe profielbezoekers en volgers door op de filmpjes van anderen te reageren en te liken. Maar je moet dan wel al TikTok-filmpjes hebben gedeeld. Nieuwe profielbezoekers zijn ongeïnteresseerd in een leeg en inhoudsloos account. Everybody loves some good content.

4. Beste tijden om te posten

Influencer Marketing Hub heeft een onderzoek gedaan wat de beste tijden zijn om te posten op TikTok. Het e-commerce platform Shopify heeft de tijdstippen aangepast aan de tijdzone van Nederland.

Dit zijn de beste tijden om te posten op TikTok.

  • Maandag: 12.00, 16.00
  • Dinsdag: 04.00, 08.00, 10.00, 15.00*
  • Woensdag: 19.00, 20.00, 23.00
  • Donderdag: 15.00, 18.00*
  • Vrijdag: 01.00, 11.00*, 19.00, 21.00
  • Zaterdag: 17.00
  • Zondag: 01.00, 02.00, 13.00, 14.00, 22.00

*Posten op de dikgedrukte tijden levert de hoogste betrokkenheid.

5. Doe mee met de trends

Je filmpjes worden trending als je meedoet met de trends. Ga naar de discover page en ontdek welke hashtags en audios trending zijn. Zo heb je meer kans om een groot bereik met je filmpjes te krijgen. Hier vind je de nieuwste trends.

@joshthemarketer This is all the information you will ever need to grow on TikTok. The struggle comes in when you don’t have a specific solutions to your specific problems… that’s why I’m here 😁 #viraltiktok #howtogoviral #tiktokgrowth #tiktoktip #viraltip ♬ original sound - TikTok Growth 📈
@groeisocialshub Reply to @.bozerdanboos Een handige tip om jouw TikTok video’s net wat meer te pushen. Voeg trending nummers toe aan de achtergrond van je video’s! Hopelijk helpt het bij jou. @Groeien op TikTok #tiktoktips #socialmediagroei #tiktokviraal #groeienoptiktok #tiktokstrategie #viralevideo ♬ About Damn Time - Lizzo
@brooklynsocial.co #greenscreen how to go viral on tiktok in 2022 @Brooklyn Social | TikTok Coach @Brooklyn Social | TikTok Coach #tiktokcoach #tiktokstrategist #smallbusiness #smallbizowner ♬ original sound - Brooklyn Social | TikTok Coach

Hot or Not?

  • Yes! (0)
  • Nope! (0)
Bron: Prodos, Influencer Marketing Hub, Shopify Beeld: pexels.com