3FM stopt met het Het Glazen Huis en heeft iets nieuws in petto

Media door Roos

Het Glazen Huis is voorbij. In plaats daarvan heeft radiozender 3FM een gloednieuw format bedacht om de aandacht te trekken voor Serious Request. Het heeft alles te maken met contact met luisteraars en donaties aan goede doelen en één ding is zeker: de radiomakers krijgen het zwaar. Zendermanager Sharid Alles: "Ik verheug me op het onvoorspelbare van deze nieuwe opzet.''

Nieuw format

Ze gaan het helemaal anders doen. Het format wordt in een nieuw jasje gestoken genaamd 3FM Serious Request: De Lifeline, waarbij de radiomakers naar de luisteraars toekomen, in plaats van andersom. Door middel van creatieve acties dat het Nederlandse publiek organiseert mag er gedoneerd worden aan een goed doel naar keuze. Een gamemarathon in de kantine van de plaatselijke voetbalvereniging of een rooftopparty op je eigen dakterras? Alles kan en niet is te gek. Wie de ‘uitverkoren’ dj’s zijn wordt binnenkort bekendgemaakt.

Hartje december

"Waar de dj's onderweg zullen slapen? Ik hoop dat Nederland massaal zegt: kom even binnen’’, vertelt Sharid Alles in haar eerste interview als kersverse NPO 3FM-zendermanager. "En ja, ze mogen wel gewoon eten en drinken." Pfoe, dat zou er nog eens bij moeten komen. "Maar het is dan wel hartje december hè?! Het kan zomaar zijn dat de teams in minus 10 graden door de sneeuw moeten ploeteren (de actie loopt van 18 t/m 24 december). Dat is ook deels de spanning die we willen hebben. Ik verheug me überhaupt enorm op het onvoorspelbare van deze nieuwe opzet.’’ Klinkt als een zware kluif!

De opbrengst

En de opbrengst van de actie? Die gaat dit jaar weer naar het Rode Kruis dat dit keer niet slechts één doel centraal stelt. Meerdere goede doelen is volgens Sharid Alles meer van deze tijd. "Vooral jongeren vinden het tegenwoordig fijn om zelf te kunnen kiezen.’’

Lees ook: Hallelujah! Er komt een Westlife reünie, maar één lid schittert in afwezigheid

Beeld: Brunopress