Review: The Back-up Plan

Vrije tijd door Anneke
De film vertelt het verhaal van Zoe (Jennifer Lopez) die na jarenlang daten besluit dat ze niet langer op 'de ware' wil wachten. Ze neemt het heft in eigen handen: Zoe is vastbesloten om moeder te worden en besluit om er alleen voor te gaan. Precies op de dag van haar kunstmatige inseminatie ontmoet ze Stan (Alex O'Loughlin), een man met echte potenties. Het stel slaat aan het daten en dat leidt tot een steeds serieuzere relatie. Dan besluit Zoe Stan te vertellen wat haar 'echte' verhaal is. Maar... hoe zou Stan reageren op het 'heuglijke' nieuws? Haakt hij af of gaat hij voor de zwangere Zoe? Het wordt dat laatste en met vele ups & downs zal de tijd leren of de echte liefde uiteindelijk zegeviert. Het gaat in ieder geval niet om een gemakkelijke opgave. Iedereen kan verliefd worden, trouwen en een baby krijgen, maar alles versneld in omgekeerde volgorde doen is een ander verhaal.

Voor haar eerste film na lange tijd, die gevuld werd met family life en het krijgen van een tweeling, koos Jennifer Lopez dus voor een comedy. Regisseur Alan Paul koos voor haar omdat Jen een komedie goed kan combineren met 'serieus' acteren. Bovendien was Jennifer de aangewezen persoon om een zwangere vrouw te spelen, omdat zij zelf net een zwangerschap achter de rug had. Na het krijgen van een tweeling wist ze heel goed hoe dat voelde met alle momenten van gierende hormonen en het op de wereld zetten van een kind. Jennifer voelt zich thuis op het comedy-vlak en kan de rol van Zoe dan ook wel goed neerzetten. Alleen mist ze soms de gave voor net dat extra stukje overtuiging in de de scènes van dik aangezette humor. De chemie met tegenspeler Alex O'Loughlin is duidelijk aanwezig. Dat maakt de film zeker aantrekkelijk om naar te kijken. Voor een avondje onbezorgd uit met een dosis humor moet je The Back-up Plan zeker gaan bekijken.

The Back-up Plan is vanaf 17 juni te zien in de Nederlandse bioscopen.