Review: He's Just Not That Into You

Media door Eline

He's Just Not That Into You draait om een groep twintigers en dertigers in Baltimore die hun liefdesleven in goede banen proberen te leiden, in zowel het single als het getrouwde leven. Allemaal doen ze hun best, maar hoe weet je of hij (of zij) toch echt helemaal geïnteresseerd is in je? Beth (Jennifer Aniston) en Neil (Ben Affleck) hebben al zeven jaar een perfecte relatie, maar als Beth besluit te willen trouwen wordt het Neil toch wat heet onder zijn voeten. Gigi (Ginnifer Goodwin) date zich suf, maar wil dolgraag een man die haar ook werkelijk een keertje terugbelt. Anna (Scarlett Johansson) kan maar niet kiezen tussen de sexy maar onbereikbare Ben (Bradley Cooper) en de knullige maar lieve Conor (Kevin Connolly). Janine (Jennifer Connelly) weet niet of ze haar man wel kan vertrouwen. En Mary (Drew Barrymore) chat, belt, mailt, smst en MySpacet erop los, maar wil toch eindelijk eens een man vinden die hetero is.

Heb jij ook ooit naast de telefoon gezeten en je afgevraagd waarom hij zei dat hij zou bellen, maar het niet deed? Of dat je je hebt afgevraagd waarom er geen nieuwe stap volgde in je relatie? Maybe He (or She) is just NOT that into you!

Film over de liefde
Eindelijk weer eens een heerlijke comedy over de liefde, die niet als een stel losse draadjes aan elkaar hangt. De vergelijking met Love Actually bekruipt je, want HJNTIY zit vol bekende 'Hollywood'- koppies en die hebben in het verhaal allemaal verhaallijntjes die ze aan elkaar verbinden. Hoewel Love Actually iets gezelliger is, door de sfeer van kerst en de fijne Engelse humor, is HJNTIY alleen daarom al het kijken waard!

Het leuke is dat deze film is opgebouwd volgens de 'regels' van het gelijknamige boek van Greg Behrendt en Liz Tuccillo. Je weet namelijk dat hij niet in je geïnteresseerd is, als hij
- je niet belt
- hij niet met je naar bed gaat
- hij niet met je wilt trouwen
- hij met iemand anders naar bed gaat

Aan de hand van deze wijsheden (die o zo waar zijn!) krijg je de verhalen van de hoofdrolspelers te zien. Elk verhaal is even vertederend als leuk of herkenbaar, en het zou goed kunnen dat jij in je omgeving mensen kent die hetzelfde doormaken als Beth, Mary of Gigi. Het is de realiteit van de 21e eeuw, met mannen die niet meer de moeite doen een vrouw mee uit te vragen, vrouwen die de stoute schoenen dan maar zelf aantrekken, en (internet)technologieën die een grote rol spelen in het scoren van een date.

Bekende koppies
Het is alleen al leuk Jennifer Aniston en Ben Affleck (jaja, hij leeft nog!) als koppel te zien. Ben speelt echter wel een iets té perfecte love interest, maar ach er mag best even weggezwijmeld worden. Ook hunky Bradley Cooper speelt een veel te sexy, in spijkerbroek en wit T-shirt geklede gebronsde overspelige man. En Justin Long is een leuke nieuwkomer die een fijne verkeerde barkeeper speelt. De ladies zijn ook op hun best. Vooral Jennifer Connelly, die de typische 'perfecte' echtgenote speelt. Ze is zo in haar nopjes met haar nieuwe huis en haar moedergevoelens, dat ze niet merkt dat de schwung uit haar relatie is. Scarlett Johansson is een wulpse yoga-instructrice, die de mannen om haar vinger weet te winden. Ginnifer Goodwin speelt een vrolijk springerig meisje die dolgraag eens een echte relatie zou willen hebben. Alleen Jennifer Aniston en Drew Barrymore spelen wat dertien in een dozijn, zoals ze wel vaker doen in romantische komedies. Maar voor deze keer mag het.

Conclusie?
Ook als je het boek niet gelezen hebt, is HJNTIY een hele fijne film om te gaan kijken. Het bevat namelijk een hoop eye-openers, die iedereen zou moeten weten als ze zich begeven op het vrijgezellige pad of het relationele wereldje. De grappen zijn wel wat Amerikaans, maar de film geeft je een heerlijk gevoel dat ware liefde alles overwint. Maar hoe je erachter komt dat het daadwerkelijk ware liefde is...? Komt dat zien! En neem gerust je love interest mee...

He's Just Not That Into You is vanaf 16 april te zien in de Nederlandse bioscopen.

He's just not that into you
Greg Behrendt en Liz Tuccillo