Review: Role Models

Media door Anneke

Role Models is een comedyfilm over de twee vrienden Wheeler (Seann William Scott) en Danny (Paul Rudd). Het tweetal werkt als promotor van een pepdrankje, dat ze vooral aanprijzen op scholen. Daar maken ze meteen van de gelegenheid gebruik om de kids ervan te overtuigen dat drugs slecht voor hen zijn. Op een dag komen alle negatieve dingen samen voor Danny: zijn vriendin maakt de relatie uit en hij is zijn werk meer dan zat. Na een uitbarsting op een van de scholen houdt hij het voor gezien en sleept Wheeler mee. Danny rijdt hun werkauto in de prak, beledigt en overrijdt bijna een agent en raakt buiten zichzelf van woede. De rechter beslist: in plaats van een gevangenisstraf krijgen de heren 150 uur taakstraf. Mentor spelen van twee kids lijkt Wheeler en Danny 'peanuts', totdat ze kennismaken met de desbetreffende jongeren. Het zijn dus niet de 'lieverdjes' waar ze op gehoopt hadden... Dat is het begin van een serie hilarische avonturen.

Role Models is een film die liefhebbers van bijvoorbeeld American Pie, Dukes of Hazards en The 40 Year Old Virgin zeker zal aanspreken. Rudd en Scott zijn duidelijk aan elkaar gewaagd en dat leent zich voor een uiterst komisch samenspel en anderhalf uur lachen, gieren, brullen. Ook de jonge acteurs Bobb'e J. Thompson (Ronnie) en Christopher Mintz-Plasse (Augie) zijn goed op dreef in de film en doen zeker niet onder voor hun 'role models'. Er zitten wel clichés in de film (zoals de relschoppers die natúúrlijk de beste maatjes worden met de kids in de film), maar de grappige dialogen maken alles goed. Het zijn natuurlijk vooral hoofdrolspelers Rudd en Scott die er een gezellige boel van maken en die ervoor zorgen dat je een gezellig middagje of avondje uit beleeft met deze film. Enne... liefhebbers van de band KISS komen ook ruimschoots aan hun trekken, want behalve dat de hoofdrolspelers zich verkleden als de legendarische rockers, komt die muziek er ook veelvoudig in voor. Met Role Models lig je geheid in een deuk!

Role Models is vanaf 12 maart te zien in de Nederlandse bioscopen.