Review: I Don?t Know How She Does It

Media door Naline
Knusse avonden en dansen door de sneeuw: Sarah Jessica Parker weet ons spontaan van de aankomende winterdip af te helpen met haar rol in de heerlijke comedy I don?t know how she does it.

Stuur die datumprikker maar vast je inbox uit, want het is weer tijd voor een echte meidenfilm! In I don?t know how she does it kruipt Sarah Jessica Parker in de rol van superwoman Kate. Deze carrièrevrouw en moeder van twee probeert uit alle macht haar leven op orde te houden. Iets wat haar niet altijd even makkelijk af gaat.

Met een carrière als succesvol manager, een lieve man met dito drukke baan en twee opgroeiende kinderen, is het dagelijks leven van Kate één grote race tegen de klok. Haar ambities als manager bij een financieel bedrijf weet ze goed te combineren met de liefde voor haar gezin, maar als ze een aanbod krijgt voor een project in New York komt de strakke planning van Kate al gauw in gevaar.  Want hoe sluit je miljoenendeals, plan je verjaardagsfeestjes, bak je taarten voor de bakery sale van je dochter en lig je ?s avonds weer in een spannend niemendalletje bij je man in bed? Kate lijkt het allemaal aan te kunnen, maar dan ontmoet ze haar nieuwe en übersexy zakenpartner Jack, gespeeld door de nog altijd onweerstaanbare Pierce Brosnan. Het zorgvuldig geplande leven van Kate dreigt uit elkaar te vallen en ze komt voor lastige keuzes te staan?

Zet Sarah Jessica Parker in een film met Pierce ?007? Brosnan en de vonken spatten van het scherm. De karakters van beide rollen zijn weliswaar niet al te diepzinnig en de storyline enigszins cliché, maar al met al is dit wederom een romantische komedie met een onvermijdelijke succesformule. En hoe  kan dat ook anders, want schrijfster Aline Brosh McKenna (The Devil Wears Prada, 27 Dresses) tekende persoonlijk voor het filmscript. Voor Sex & The City-fans zal het waarschijnlijk lastig blijven om Sarah Jessica Parker los te koppelen van haar populaire alter ego Carrie Bradshaw, maar ook in deze film komt haar vrouwelijkheid, onhandigheid en heerlijke humor weer goed tot zijn recht.

Plan dus lekker met je vriendinnen anderhalf uur meidenpret en geniet van Kates grappige blunders en de mooie mannen op het witte doek. Zodra je de bioscoop verlaat ben je gegarandeerd een dosis romantiek en vrouwenpower rijker. Want als de film één ding duidelijk maakt, is het wel dat vrouwen echt in staat zijn om alles te doen wat ze willen. En laat je hierbij vooral niet beïnvloeden door de keiharde mannenwereld, want: ?Trying to be a man is a waste of a woman?. En zo is het maar net.

I Don?t Know How She Does It is vanaf donderdag 3 november te zien in de Nederlandse bioscopen.

Ga jij een bezoekje brengen aan deze film?