Lifestyle / Media
Media

Wait what? Dit is wat een YouTube-vlogger écht verdient


Altijd al willen weten wat die YouTube-vloggers nou eigenlijk verdienen met hun beautyfilmpjes over mascara’s? Wij hebben het antwoord. Bij het zien van de volgende nummertjes willen wij spontaan een carrièreswitch maken.
 
Het unboxen van een postpakketje, 'how to wear' zwarte laarsjes of een prank uithalen met je bejaarde buurman die nietsvermoedend het gras staat te maaien. Als vlogger kun je je in van alles specialiseren. Van ultieme grappenmaker tot een beautyexpert die als een volleerd visagist celebwaardige make-up kan aanbrengen.

 
Meet Rachel 'Bunny' Meyer
Maar vergis je niet, een carrière op YouTube is voor de meeste vloggers bijna een fulltime baan. Zeker als je aardig wat volgers hebt verzameld die elke dag met smart zitten te wachten op een update. Zo’n populaire YouTube-sensatie is Rachel ‘Bunny’ Meyer.
 
Nog nooit van gehoord? Dat kan kloppen. Ze is op YouTube vooral bekend als Grav3yardgirl die met haar gekke persoonlijkheid moeiteloos de kijkers naar zich toe weet te trekken. Waar ze als zelfgenoemde ‘Swamp Queen’ eerst nog video’s maakte over geesten en paranormale dingen die bij haar thuis gebeurden, maakt ze tegenwoordig ook gewoon make-up- en modetutorials op YouTube.
 
Geen hongerloontje
Of nou ja gewoon. Gezien het ‘salaris’ wat Rachel bij elkaar sprokkelt met haar filmpjes, mogen we wel spreken van een pro. De 28-jarige Texaanse schone heeft met haar baan als beauty- en modegoeroe afgelopen jaar omgerekend een luttele € 340.000 verdiend, aldus Daily Mail. Niet bepaald een hongerloontje als je het ons vraagt. En Rachel is niet de enige vlogger die zulke bedragen verdient door simpelweg filmpjes te uploaden op YouTube. Het stikt van de vloggers op internet en de grote namen verdienen een aardig zakcentje met hun video's.
 

Rachel is inmiddels een bekende vlogger in de YouTube-wereld en is wereldwijd razend populair. Wat ze zoals dagelijks op haar YouTube-kanaal post? Van filmpjes over beautyproducten die ze uitprobeert tot een outit of the day. En dat soort onderwerpen zijn voor adverteerders heel interessant. Zij zijn namelijk de belangrijkste inkomstenbron van vloggers. En zeg nou zelf, met ruim 2,9 miljoen volgers zou je als mascaramerk gek zijn om niet te adverteren op het kanaal van Rachel of een andere bekende vlogger.
 
Does this thing work?
Zelf is Rachel nuchter onder het feit dat ze een populaire mediapersoonlijkheid is. “Ik denk dat mensen me leuk vinden, omdat ik probeer altijd mezelf te blijven. Ik doe me niet voor als een persoon die totaal geen onzekerheden kent”, vertelt Rachel aan DailyMail. “En ik vind het vooral heel leuk, net zoals een hele hoop andere mannen en vrouwen. Ik presenteer mijn filmpjes op een grappige, maar vooral echte manier.”

 
Welke filmpjes je echt van Rachel gezien moet hebben? De ‘Does This Thing Work’-filmpjes zijn soms ronduit hi-la-risch, zoals deze hierboven. Wil je meer zien? Bekijk al haar filmpjes op haar YouTube-kanaal.
 
Kende jij Rachel al? En wat vind jij van het bedrag dat ze verdient met haar YouTube-filmpjes: terecht of een tikkie overdreven?