H&M heeft er een grote zus bij!

Mode & trends door Redactie Ze.nl

Het eerste COS filiaal in Nederland opende onlangs zijn deuren in de Venestraat in Den Haag!

De collectie

COS bied kwalitatief betere en dus ook duurdere kleding aan, dan het trendy zusje H&M doet. De collectie van COS is qua kwaliteit en stijl te vergelijken met het klassieke gedeelte van de collecties van merken zoals Jil Sander of Prada. Het prijskaartje dat aan de kleding van COS hangt is daarentegen in vergelijking met bovengenoemde dure modemerken een tiende van wat zij voor hun kledingstukken vragen! COS zorgt er dus voor dat kleding met dezelfde kwaliteit als die van de 'high fashion' toegankelijk word voor de gewone consument en niet alleen voor de elite.

COS maakt veel gebruik van exclusieve natuurlijke materialen zoals leer, kasjmier en gekamd katoen. Kwaliteit staat bij COS dan ook voorop, van het materiaal en de pasvorm van de kleding tot het unieke interieur van de COS winkels; naar het ontwerp van William Russel, die ook het interieur ontwierp van de winkels van Alexander McQueen!

De collectie van COS bestaat uit essentiële mode items, herontdekte mode klassiekers en de laatste trends. De eerste 'spring 2007' collectie is heel basic en bestaat uit eenvoudige, eigentijdse kleding zonder opvallend logo of prominent aanwezige merknaam. Zowel de heren- als dames-collecties worden ondergebracht in vier verschillende thema's, namelijk; classic, party, leisure en casual city.

In de collecties worden rustige neutrale kleuren gebruikt zoals getint wit, lichtgrijs, lichtroze, zwart en blauw. Een enkele kleur springt eruit en dat is de aparte felle mosterdgeel kleur. Maar er is nergens een schreeuwerig dessin of een harde kleur aanwezig.

Elke dag verschijnen er nieuwe items in de winkel zodat de consument elke dag iets nieuws en inspirerends kan vinden om aan te trekken. Tweederde van de collectie is voor vrouwen en eenderde voor mannen. De Deense ontwerpster Rebekka Bay is verantwoordelijk voor de vrouwen-lijn en de Deense Michael Kristensen ontfermt zich over de heren-collecties De kledingmaten variëren voor vrouwen van maat 34 tot maat 44 en voor mannen van maat 46 tot 54.

De doelgroep

COS is in het leven geroepen om een nieuwe doelgroep aan te spreken. COS richt zich op de volwassen consument die opzoek is naar modebewuste kleding van een goede kwaliteit. COS speelt in op deze vraag door deze kleding aan te bieden voor een schappelijke prijs. De kleding is bedoeld voor de vrouw en man die de mode graag volgen, maar een voorkeur hebben voor een meer pure, niet frivole stijl, maar ook beslist niets hebben met tuttige of conservatieve kleding. De eerste openingsdag van de nieuwe winkel in Den Haag begon de dag dan ook zonder trompetgeschal of mediacircus, dit past ook bij de identiteit van COS en zijn doelgroep. De doelgroep van COS houd niet van teveel gedoe en tierelantijn maar gaat voor degelijke, eenvoudig, maar toch modebewuste kleding. Voor meer info klik hier.

Geschreven door Joline