Lifestyle / Werk & studie
Werk & studie

22 dingen die je niet moet doen op kantoor

Lekker ongegeneerd met vriendinnen bellen om jullie weekendavonturen in Disco Dolly te evalueren of je baas keihard in de zeik nemen ten overstaan van het hele kantoor: doe deze dingen maar gewoon niet als je een carrière wilt.
 
Op het Ze-hoofdkwartier is het een beetje anders dan op het gemiddelde kantoor in Nederland. Zo vertellen we gerust in welke staat ons tuinperkje down there zich verkeert en vertellen we elkaar onze gênantste bedgeheimen. We beseffen gelukkig wel dondersgoed dat je dit bij andere bedrijven misschien maar beter achterwege kunt laten. Dit kun je beter niet doen op kantoor…
 
Scheten laten.
 
Andermans eten uit de koelkast opeten.
 
Je eigen restjes eten maar in de koelkast laten slingeren waardoor er een paar weken later een enorme eierlüft uit de koelkast komt. 
 
Te vaak én te lang met vriendinnen aan de telefoon hangen. 
 
 
Je muziek te hard hebben waardoor iedereen kan meegenieten van je guilty pleasures.
 
En waardoor je je baas niet meer hoort die net iets heel belangrijks zegt.  
 
Een blouse dragen met een wel heel diep decolleté.  
 
Te vaak heen en weer banjeren terwijl je hakken draagt. 
 
Hard op het toetenbord rammen wanneer je een deadline hebt. 

Je baas te kakken zetten ten overstaan van het halve kantoor.
 
In kleuren en geuren vertellen over je one night stand van afgelopen weekend. Zo hard dat ook de professionals in de ruimte naast die van jou kunnen horen hoe het eraan toe ging in de slaapkamer. 
 
Patat, shoarma of ander lekker ruikende dingen eten. 
 
Boeren. 
 
Te laat komen en elke keer het openbaar vervoer de schuld geven. Treintje eerder misschien? 
 
Roddelen. Zodra jij vaak roddelt vertrouwt niemand je meer (wat toe). 
 
Ongepaste grappen maken. 
 

Geen nieuwe rol wc-papier pakken als jij het laatste velletje hebt gebruikt. 

Van álles doen, behalve je werk. En als je het doet, doe het dan stiekem, en blèr niet dat je net op Facebook leest dat Adam Curry en Micky Hoogendijk uit elkaar zijn.
 
Klagen dat er nooit schone borden zijn terwijl jij zelf de vaatwasser ook niet uitpakt. 
 
Of ervan uitgaan dat je collega je troep wel opruimt. 
 
Aanpappen met collega’s… kan alleen maar verkeerd aflopen. 
 
Op je verjaardag geen traktatie meenemen. Niemand die je dan nog sympathiek vindt. 
 
Wat vind jij? Wat kun je op kantoor echt niet maken?