Aha! Daarom stond Mercedes Salar niet op te wachten bij zijn vertrek uit De Bondgenoten
Eh... was jij ook even in de war toen Salar de loods verliet? Terwijl Roxy direct werd opgevangen door Robert en Chess letterlijk in de armen vloog van Thomas, ontbrak er bij Salar één opvallend persoon. Mercedes was namelijk nergens te bekennen. En dat viel kijkers thuis direct op. Want laten we eerlijk zijn: als iemand waar je wekenlang een bijzondere band mee hebt opgebouwd ineens niet verschijnt op zo'n belangrijk moment, gaan de alarmbellen bij realityfans meteen af.
Op social media duurde het dan ook niet lang voordat de eerste theorieën opdoken. Was er ruzie? Was het toch minder serieus dan het leek? Of speelde er iets heel anders? Inmiddels heeft Salar zelf duidelijkheid gegeven. En de waarheid blijkt een stuk minder spannend dan veel kijkers hadden verwacht.
De Bondgenoten-kijkers zagen het meteen
Wie maandagavond naar De Bondgenoten keek, zag het direct gebeuren. Salar liep de loods uit, maar waar veel kijkers verwachtten dat Mercedes hem zou opwachten, bleef haar plek leeg.
Binnen no-time verschenen er reacties op social media. Want als reality-tv ons één ding heeft geleerd, dan is het wel dat kijkers werkelijk alles opmerken. En dus werd er volop gespeculeerd.
Sommigen vroegen zich af of er misschien iets was gebeurd tussen de twee. Anderen dachten dat hun band buiten de loods misschien toch minder sterk was dan gedacht. De afwezigheid van Mercedes zorgde in ieder geval voor flink wat vraagtekens.
Lees hier ook: Ai! Bonnie krijgt flinke kritiek na confrontatie in De Bondgenoten: "Waarom liegt ze hierover?"
Salar wist al dat ze er niet zou zijn
Volgens De Bondgenoten-Salar zelf was er echter helemaal geen reden om je zorgen te maken. In de podcast MacDate van Nick Eshuis vertelt hij namelijk dat hij vooraf al wist dat Mercedes niet aanwezig zou zijn.
Sterker nog: hij had er rekening mee gehouden.
Mercedes zat op dat moment midden in een tweedaags schrijverskamp en was daardoor volledig offline. Omdat het vertrek van Salar onverwacht kwam, kon ze haar planning niet zomaar omgooien om alsnog naar de loods te komen. Geen ruzie. Geen drama. Geen relatiecrisis.
De lovebirds zagen elkaar de dag erna
Voor iedereen die zich inmiddels zorgen maakte over de toekomst van Salar en Mercedes is er goed nieuws. Lang hoefden ze elkaar namelijk niet te missen.
Volgens Salar zagen de twee elkaar de volgende dag alweer. Sindsdien zijn ze druk bezig om samen uit te zoeken hoe hun band zich buiten de muren van De Bondgenoten verder ontwikkelt.
Social media sloeg direct op hol
Toch vindt Salar het ergens ook wel begrijpelijk dat kijkers vragen hadden. Want eerlijk is eerlijk: het zag er natuurlijk opvallend uit. Hij zag zelf ook dat er online van alles werd geroepen en dat kijkers allerlei conclusies begonnen te trekken. Maar volgens hem was er werkelijk niets aan de hand.