De Bondgenoten-kijkers reageren massaal op Valentijne: "Rot gewoon op"
Soms hoeft iemand maar vijf minuten in beeld te zijn om heel Nederland aan het praten te krijgen. En dat lijkt momenteel precies het geval bij De Bondgenoten. De terugkeer van Valentijne had voor een frisse dynamiek in de loods moeten zorgen, maar als we de reacties van kijkers mogen geloven, is daar weinig van terechtgekomen. Sterker nog: op social media klinkt vooral één geluid. Veel fans van het programma lijken nu al behoorlijk klaar te zijn met haar aanwezigheid. En dat terwijl ze nog maar net terug is.
De Bondgenoten-Valentijne zorg direct voor spanning
Samen met Roma, Julia en Diederik maakte Valentijne onlangs haar comeback in de loods. Waar sommige teruggekeerde deelnemers eerst rustig de sfeer aftasten, leek Valentijne direct midden in de actie terecht te komen.
Tijdens de aflevering van maandagavond liep de spanning al snel op. Vooral tussen Valentijne en Milan botste het behoorlijk. De twee kwamen lijnrecht tegenover elkaar te staan, waardoor kijkers direct weer genoeg hadden om over te praten.
Maar daar bleef het niet bij. Ook Roma liet merken niet helemaal gelukkig te zijn met bepaalde opmerkingen en gedragingen van Valentijne. En toen was het hek eigenlijk al van de dam.
Lees hier ook: "Wie heeft dit bedacht?" Kijkers gaan los om nieuwe toevoeging in De Bondgenoten
Kijkers zijn er helemaal klaar mee
Wie maandagavond even op X keek, zag direct wat er aan de hand was. Onder berichten over De Bondgenoten stroomden de reacties binnen. En veel daarvan waren allesbehalve positief. Sommige kijkers draaiden er zelfs geen seconde omheen. "Valentijne rot gewoon op." Een ander schreef: "Kan die Valentijne weer oprotten graag."
En weer iemand anders leek vooral moe te worden van alle onrust die rondom haar ontstaat: "Omg Val, doe toch eens rustig."
Het zijn niet bepaald de reacties waar je op hoopt als je net bent teruggekeerd in een programma.
Is dit gedrag expres?
Wat opvalt, is dat veel kijkers denken dat Valentijne precies weet wat ze doet. Volgens hen is ze zich ontzettend bewust van de camera's en kiest ze er bewust voor om de confrontatie op te zoeken. Niet omdat ze boos is, maar omdat ze weet dat drama zorgt voor aandacht.
En laten we eerlijk zijn: deelnemers die voor opschudding zorgen, worden vaak ook het meest besproken. Een kijker schrijft dan ook: "Die Valentijne doet het er gewoon om. Ze is teruggehaald voor de drama en is heel bewust van de camera's."