WOW! Dit is de reden dat Netflix stopte met Yolanthe’s soap

Pak er even een koffietje bij want dit verhaal is juicy. Yolanthe Cabau kreeg van Netflix haar eigen soapserie, een soort kijkje in het glamleven van de voormalige voetbalvrouw. Maar guess what? Ondanks dat er al een tweede seizoen werd aangekondigd, heeft Netflix besloten de stekker eruit te trekken. En de reden is op z’n zachtst gezegd… bizar.
Netflix trekt de stekker er uit
Waar eerst nog groot werd aangekondigd dat er een vervolg zou komen, blijkt nu dat niemand echt zat te wachten op het wel en wee van Yolanthe. Pijnlijk much? En dat terwijl er al voorbereidingen voor seizoen twee waren getroffen. Het team was zelfs al begonnen met draaien, maar alles is nu officieel stopgezet.
Tv-kenner Tina Nijkamp, die jarenlang de baas was bij SBS 6, snapt de keuze van Netflix helemaal. In haar podcast De Mediaweek vertelt ze: “Die soap gaat echt niet door, hè. Ik heb nu ook gehoord dat het team is ontmanteld, dus ze waren wel begonnen met draaien, maar het gaat nu echt definitief niet door.”
Lees hier ook: Doe maar duur: dit gigantische bedrag is Yolanthe Cabau kwijt aan haar nieuwe villa
De bizarre kosten van Yolanthe's soap
Maar waarom precies? Volgens Tina draait het vooral om de centjes. En niet zo’n beetje ook. “Ik heb dus gehoord dat zo’n aflevering, ik weet niet of dat klopt, maar dat heb ik wel uit betrouwbare bron gehoord, zeven ton kost. Per aflevering!”
Zeven. Honderdduizend. Euro. Per. Aflevering. Dat is zo veel geld dat zelfs Tina het bijna niet kan geloven.
“Het is echt waanzinnig, maar het is zoveel dat ik het bijna niet kan geloven. Nou, dan snap je ook wel dat ze er geen tweede seizoen van maken.”
Yolanthe’s fee
Volgens Tina zat Yolanthe’s eigen vergoeding waarschijnlijk ook flink hoog in de kosten. “Ja, serieus, inclusief haar fee. Dat zal ook wel twee ton zijn ofzo per aflevering. Ja, tenminste, dat gok ik, want anders kom je denk ik niet aan zeven ton. Ja, dat heb ik begrepen.”
Haar co-host Mark Koster nuanceert wel meteen: “Ja, we hebben daar de feiten niet van in ieder geval. Yolanthe mag ons bellen, want die is boos op alles.”
Tina daarop: “Ja, dus die zal hier ook wel boos overal. Nou ja, ontken het!”
Diva eisen
Alsof dat nog niet genoeg drama is, kwamen ook de zogenoemde ‘diva-eisen’ van Yolanthe aan het licht. Ze wilde namelijk dat rodeloperfotografen haar foto’s zouden bewerken voordat ze gepubliceerd werden. En ja, dat viel niet bij iedereen in goede aarde.
Story-baas Guido den Aantrekker reageerde snoeihard: “Wat denkt zij nou wel niet? Met d’r: ‘Ik moet mijn foto’s laten bewerken.’ Wie ben je dan? Wat denk je dan?” Tina vond zijn reactie helemaal terecht en kon er zelfs een beetje om lachen: “Het mooiste is dat ze dan elke keer gaat liegen. Ze gaat dan liegen elke keer!”
Een soap in de soap
Kortom: Yolanthe wilde shine, maar kreeg vooral shade. Netflix had al miljoenen in de serie gepompt, maar blijkbaar leverde het niet genoeg op. En als je echt zeven ton per aflevering uitgeeft, moet je wel heel wat kijkcijfers terugzien om dat te verantwoorden.
Voor Yolanthe zelf moet het ontzettend pijnlijk zijn: van een aangekondigd succes naar een geflopte soap die nu vooral zorgt voor roddels en headlines. Maar hé, één ding is zeker: de drama rondom haar soapserie is bijna een realityshow op zich.