Ons gedrag in crisistijd

Media door Redactie Ze.nl

De uitkomsten zijn eindelijk bekend! We hebben er even op moeten wachten, maar dit is nu echt het moment. Jullie hebben onwijs veel gestemd op de poll 'Wat koop je voor jezelf in de crisistijd?' Zorg voor wat tromgeroffel en neem snel een slok van je heerlijke Baileys Coffee, want het is tijd voor de uitslag! Aan de hand van twee soorten onderzoeken is er een opvallende uitkomst.

De uitslag
Veel van jullie vinden genegenheid en een goede vriendschap onderhouden erg belangrijk. We zitten liever te genieten van een heerlijke Baileys Coffee met vriendinnen, dan kokend in een sauna te zitten of een glimmend Otazu-sieraad voor onszelf te kopen. Wat zijn wij toch goede vriendinnen voor elkaar.

De kredietcrisis maakt ons verdrietig. Niets is zo erg om dat fantastische jurkje in de winkel te laten liggen, omdat je geen geld hebt. Op dit soort momenten wil je het liefst keihard schreeuwen: "F*** de kredietcrisis!" Maar wij zijn nette meiden, dus doen dat niet... toch?

Wat koop je voor jezelf in de crisistijd? Veel meiden geven eerlijk toe geen geld te hebben om zichzelf blij te maken met iets leuks. Het goede nieuws is dat 26% van de meiden zal genieten van een flesje lekkere drank voor op de bank. Goede keus, zouden wij ook doen. Een dagje sauna deed het trouwens ook goed. De rijken onder ons worden door niemand, dus ook niet door de kredietcrisis, tegengehouden om toch een Otazu-sieraad of zonder moeite een outfit van Roberto Cavalli aan te schaffen. Wat zijn wij toch jaloers op jullie.

Vriendschap telt!
Fabmedia deed daarnaast nog een kwantitatief onderzoek onder zo'n 1200 vrouwen. Vriendschap is belangrijk voor ons, dus dat wat goed te zien in de uitkomsten. Bijna iedereen beantwoordde de vraag 'wat betekent vriendschap voor jou?' met 'mijn drie beste vriendinnen'. Maar hoe hou je contact met je vriendinnen? We geven de voorkeur om via MSN contacten te onderhouden, maar anderen geven eerlijk toe geen hechte vriendschap te hebben. Echte vriendinnen zijn belangrijker, daarom vind niemand het importanté om veel onbekende 'vriendinnen' in je Hyves-lijst te hebben.

Door de kredietcrisis blijven we vaker thuis en hebben het stappen meer naar de achtergrond geschoven. Maar anderen blijven tot in de vroege uurtjes stappen. 'Shop till you drop' is voorlopig verleden tijd, maar een klein deel (14%) negeert de crisis en blijft mooi met centjes strooien.