De Camel Toe Challenge: laat je euh... cameltoe zien!

Media door Sabine

De Ice Bucket Challenge lijkt verleden tijd met deze nieuwe uitdaging om bewustzijn te creëren voor baarmoederhalskanker: De euh... Camel Toe Challenge. Dus dames, trek je strakste broek aan en doe mee! 
 
De Camel Toe Challenge is niets anders dan een parodie op de Ice Bucket Challenge. Het principe is simpel: trek de strakste broek aan die je maar kunt vinden, zet je cameltoe op de foto en nomineer je vriendinnen. De uitdaging is bedacht om geld in te zamelen voor baarmoederhalskanker. Baarmoederhalskanker is, naast borstkanker, de meest fatale kankersoort bij vrouwen. Per jaar krijgen ongeveer 700 vrouwen te horen dat ze deze ziekte hebben. Een goed doel dus, zou je zeggen. 
 
 
Hartstikke nep 
We vonden het al tja... vrij apart, zullen we maar zeggen. En wat blijkt: de challenge is nep, hartstikke nep. De Camel Toe Challenge, de Pussy Lips Challenge, de Fat Cat Challenge; hoe je het ook wilt noemen, het is gewoon fake, meldt Daily Edge. De neppe uitdaging lijkt (gelukkig) nog niet echt aan te slaan. Slechts een handjevol mensen was tot nu toe gek genoeg om de challenge te accepteren en uit te voeren, waaronder een pornoster. De andere participeerders lijken vrouwen te zijn die graag gênante foto’s van zichzelf met de wereld willen delen.  
 
Ontstaan
De challenge leek zomaar uit het niets te verschijnen en geen regels te kennen. Het initiatief lijkt te komen van de Tsjechische pornoster Khari Baldwin. Op 11 augustus plaatste de pornoster foto’s op zijn Facebook-pagina van twee vrouwen die hun lady parts door middel van de Camel Toe Challenge lieten doorschemeren. Een paar dagen later verwijderde Khari de foto’s van zijn pagina, maar inmiddels waren de foto’s al over het hele net verspreid. 
 


 
Hoewel het maar om een grapje ging, werd de post van Khari wel meer dan 20.000 keer gedeeld op Facebook. Massaal nomineren mensen elkaar om de challenge uit te voeren, maar tot nu toe zijn er nog maar weinig mensen die het daadwerkelijk deden. Naast Facebook was ook Twitter helemaal in de ban van de nieuwe hype... 
 
En, dacht jij dat de challenge echt was?