Dress Red Day!

De maatschappij door Saskia

Rode jurk: internationaal symbool
Waarom rood? Het logo van de campagne 'We hebben je hart nodig' is een rode jurk. Het staat internationaal symbool voor de strijd tegen hart- en vaatziekten bij vrouwen. Hiermee wil de Hartstichting actief de boodschap uitdragen dat hart- en vaatziekten bij vrouwen in ons land doodsoorzaak nummer 1 zijn. Met de tekst 'We hebben je hart nodig' geeft de Hartstichting aan dat ze het niet alleen kunnen; ze hebben het Nederlandse publiek nodig om de onderzoeken te financieren en de boodschap verder uit te dragen.

Dress Red Day
De Dress Red Day is een jaarlijks evenement dat onderdeel uitmaakt van de nieuwe campagne 'We hebben je hart nodig'. Met deze campagne vraagt de Hartstichting aandacht voor het feit dat hart- en vaatziekten bij vrouwen doodsoorzaak nummer 1 zijn. TV-zender RTL 4 ondersteunt deze actie en is de hele dag rood gekleurd. Trinny en Susannah van het programma 'Missie Holland' steken woensdagavond bijvoorbeeld een aantal dames in het rood.

Dress red to impress!
Meedoen met deze actie is heel simpel. Draag iets roods op woensdag 29 september. Of het nou een jurkje, blousje, tuniek, legging, tas of strikje is, het maakt niet uit, als het maar rood is! Maak daarnaast een foto van jezelf in het rood, upload deze op www.wehebbenjehartnodig.nl en spread the word onder vrienden, collega's en via social media. En vergeet natuurlijk ook je man, vriend of zoon niet te inspireren om aan de actie mee te doen.

Natuurlijk kun je de actie ook steunen door een donatie te doen. Dat kan door 3HART te sms'en naar 4488. Daarmee doneer je een eenmalig bedrag van 3,00 euro voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Je kunt ook heel eenvoudig via internet een grotere donatie doen op www.hartstichting.nl.

Heb je kledinginspiratie nodig? Bezoek de inspiratiepagina voor vrouwen en die voor mannen op de website van de Hartstichting. Ik heb in elk geval mijn jurkje al klaarliggen (zie foto!).

Doe jij mee met de Dress Red Day? Wat trek je aan?